MENU
...ta pravá dovolená 29. sezóna

Vyhledávání zájezdu







Důležité informace - léto

Vážení klienti,
těší nás Váš stálý zájem o letní dovolenou v zahraničí s CK INTERTRANS. Organizujeme letní zájezdy do zahraničí již 29. sezónu. V následujících řádcích se s Vámi chceme podělit o nabyté zkušenosti a stručně Vás informovat o organizaci zájezdu z naší strany. K tomu, abyste si vybrali správnou dovolenou, ve správný čas a na správné místo, je nutná Vaše pravdivá a dostatečná informovanost. Věříme, že tyto Důležité informace, náš katalog, ochota a kvalita našich zaměstnanců a obchodních zástupců Vám pomohou ve Vaší správné volbě. Všichni si přejeme, abyste strávili krásnou a ničím nerušenou dovolenou dle Vašich představ a přání.
Rádi bychom, abyste se vrátili s pocitem, že tohle byla opět ta nejhezčí dovolená....

Výběr zájezdu
Každý zájezd v katalogu nabízí nějaké priority. Každá země je jiná, každé pobytové místo má svou charakteristiku a něčím vyniká nad ostatní. Dobře při svém výběru zvažte, jaké služby preferujete a co očekáváte od své dovolené. Zda raději oželíte rušný noční život, či by Vám naopak nevyhovoval pobyt na klidném místě v přírodě. Zda chcete brouzdat ulicemi plnými obchůdků, či raději strávit příjemné večery v klidu na terase s přáteli. Zda máte raději písečné pláže s pozvolným vstupem do vody, či se raději koupete na oblázkových plážích. V nabídce jsou jak rušnější místa, tak i ubytování pro klienty, kteří si chtějí odpočinout od civilizace. V katalogu se snažíme o co nejpřesnější popis ubytování, střediska a oblasti. Účastníci s menšími pohybovými schopnostmi a fyzickou kondicí musí důkladně zvážit svoji účast na zájezdu. Je nutné počítat s tím, že průvodce musí dodržovat uvedený program a jeho časový harmonogram.

Délka zájezdu, termín zájezdu
Délka zájezdu je v katalogu určena počtem dní. Do celkového počtu dní se započítávají i dny určené na cestu do místa pobytu a zpět. A to i v případě odjezdu v pozdních večerních hodinách, či příjezdu v brzkých ranních hodinách.
Termíny zájezdů jsou uvedeny v tabulce u každého programu zájezdu. Zvažte, kterému termínu dáte přednost. Nezapomeňte, že jižní státy jsou nejkrásnější na jaře, kdy se příroda probouzí a předvádí se v celé své kráse a s ní se pomalu probouzejí i sezonní hoteliéři, restaurace, obchůdky a vůbec vše, co k turistickému ruchu patří. Hlavní sezonu doporučujeme klientům toužícím po odpočinku na plážích, kteří se chtějí koupat celý den v moři a vstřebávat teplo slunečních paprsků. Zkušení cestovatelé si raději vyčkají na příležitost prodloužit si léto a na dovolenou vyrazit až v září či říjnu. Toto je ideální období pro načerpání nových sil a energie pro pochmurné a sychravé zimní měsíce, kdy kromě čaje s rumem Vás zahřeje vzpomínka na krásnou dovolenou.

Rezervace zájezdu
1) Vyberte si konkrétní zájezd. Pokud nejste ještě rozhodnuti, rádi Vám ochotně pomůžeme s výběrem.
2) Proveďte si včas rezervaci. Nezapomeňte, že oblíbené zájezdy jsou rychle vyprodané. Rezervujte zájezd telefonicky, osobně či e-mailem. Spolu s potvrzením rezervace (rezervace maximálně 4 dny) obdržíte číslo smlouvy o zájezdu = číslo rezervace = variabilní symbol platby.
3) Vyzvedněte či vyžádejte si smlouvu o zájezdu. Možno vytisknout z www.intertrans.cz.
4) Vyplňte smlouvu o zájezdu pečlivě, do rámečku napište číslo smlouvy = číslo rezervace = variabilní symbol platby a nezapomeňte vyplnit odjezdové místo = nástupní místo!
5) Pročtěte si Všeobecné podmínky, které jsou součástí smlouvy, informace v katalogu k Vašemu zájezdu a tyto Důležité informace.
6) Vyplněnou a podepsanou smlouvu pošlete e-mailem/poštou či doneste do cestovní kanceláře Intertrans (CK) nebo odevzdejte obchodnímu zástupci (OZ) do doby skončení platnosti rezervace (tam, kde jste rezervovali). CK/OZ Vám obratem potvrdí objednané služby na smlouvě a tu Vám obratem předá nebo zašle zpět.
8) Zaplaťte zálohu 30 % z celkové ceny zájezdu či celou částku za zájezd (Early booking, sleva Akce a letecké zájezdy záloha 50 %).
9) Uschovejte potvrzenou smlouvu a doklady o zaplacení.

Způsob placení

Svou platbu, zálohu, doplatek či celou částku můžete složit v hotovosti v CK, bankovním převodem na účet CK, příp. poštovní poukázkou, ev. platební kartou přímo v hlavní kanceláři CK na Slovanské tř. 5 v Plzni. V případě rezervace a podpisu smlouvy u OZ se záloha i doplatek hradí u OZ (ne na účet CK uvedený v cestovní smlouvě).
Při platbě uvádějte jako variabilní symbol číslo smlouvy = číslo rezervace (sděleno při rezervaci) ev. číslo faktury.

Pokyny k odjezdu
Přibližně 7 dnů před odjezdem od nás obdrží objednavatel zájezdu e-mailem (příp. poštou) podrobné informace ke svému zájezdu a přesný čas a místo odjezdu, informace o předpokládané trase a důležitých zastávkách, pokud není uvedeno v katalogu nebo jinak. Na zájezd si vezměte pokyny k odjezdu, potvrzenou smlouvu, doklady o zaplacení a platný cestovní doklad.

Zavazadla
Všechna zavazadla si ještě před odjezdem pečlivě označte jmenovkou se svou adresou, telefonem a příp. místem své dovolené. Předejdete tím zbytečným nepříjemnostem. Zvažte, co je opravdu nutné si brát s sebou na dovolenou, ať zbytečně nevláčíte hromady tašek a kufrů, promyslete vhodný výběr jídla. Doporučujeme používání úměrných kufrů pro lepší skladnost zavazadel, případně sportovních tašek. Autobusy nesmějí býti z důvodu bezpečnosti přetěžovány, a chceme-li udržet i určitou kulturu cestování, musí každý zvážit počet a velikost svých zavazadel na rozumnou potřebu. CK/dopravce nezodpovídají v rozsahu, v jakém škoda na zavazadle vznikla v důsledku vnitřní závady, povahy nebo vady zavazadla. Též nenese zodpovědnost za poškození vyčnívajících částí zavazadel (kolečka, držadla, tažné rukojeti aj.) ani za poškozený obsah zavazadel díky nevhodnému zabalení k charakteru přepravy busem či vlekem. K zamezení drobných opotřebení doporučujeme obalení zavazadel.

V autobusové dopravě je povoleno vzít s sebou zavazadlo o hmotnosti do 20 kg/os. (max. 80 x 60 x 20 cm). U zájezdů bez stravy nebo se snídaní menší tašku s jídlem do 10 kg/os. (max. 50 x 30 x 35 cm) a malou příruční tašku s věcmi osobní hygieny a doklady o max. hmotnosti 3 kg. Maximální váhu zavazadel nelze slučovat do jednoho společného zavazadla v závislosti na počtu osob. Nadlimitní zavazadlo předem objednané pouze za poplatek 400,- Kč/každých 10 kg (množství těchto zavazadel je omezeno, úměrně k počtu zavazadel bude snížena přepravní kapacita osob v buse). Nadlimitní zavazadlo předem neobjednané ev. přetížené zavazadlo (viz výše) nebude přepraveno, ev. bude přepraveno jen v případě volné kapacity úložných prostor a nebude-li ohroženo přetížení busu s tím, že bude doplaceno 600,- Kč za každých 10 kg. Z dopravy jsou vyloučena jízdní kola, vyjma cyklozájezdů a domácí zvířata. Zákazník je povinen naložit si své zavazadlo do autobusu za pomoci řidiče a v cílové stanici si zavazadlo převzít. CK ani dopravce nepřebírá odpovědnost za záměnu zavazadel. U letecké dopravy je povolený limit na osobu do max. hmotnosti 15, resp. 23 kg + příruční zavazadlo (více viz konkrétní zájezd, ev. dle podmínek letecké společnosti).

Autobusová doprava
Je řešena převážně vlastními kvalitními a pohodlnými autobusy s příjemnými řidiči, což jistě přispěje k Vaší větší spokojenosti a k lepší atmosféře. V termínech s vysokou poptávkou využíváme i jiných osvědčených dopravců. Přesnou adresu a čas z odjezdového místa od nás obdržíte v pokynech k odjezdu. Všechny zájezdy odjíždějí z Prahy – metro B Stodůlky, Jeremiášova ulice (autobusové zastávky nad výstupem z metra), v době mimo provoz metra je odjezd/příjezd na autobusové nádraží Na Knížecí, Smíchov – i jednocestně. Zahájení zájezdu je Plzeň – Centrální autobusové nádraží (CAN), zájezdové stanoviště č. 33–35. U zájezdů označených z Plzně (z Prahy) – bude výchozím místem pro odjezd to město, ve kterém bude nižší počet klientů. V brzkých ranních, ev. pozdních večerních hodinách, je odjezd před hlavní budovou CANu nebo na parkovišti ŠKODA naproti. Všechny příjezdy jsou na parkovišti ŠKODA, příp. před budovu CAN. Další trasy svozů jsou uvedeny v tabulce termínů konkrétního zájezdu. Nástupní místa jsou uvedena na str. 4. Typ dopravy uvedený v odstavci „Cena zahrnuje“ je garantován CK až z hlavního nástupního místa (tj. z Plzně). Počítejte s tím, že do Plzně (pokud nejste na trase zájezdu) můžete být svezeni a opět rozvezeni jiným autobusem, mikrobusem, osobním vozem, taxi. Pro svozy a dopravu na cyklozájezdy platí podmínky přepravy kol viz str. 84 a 85 v katalogu. Časy příjezdů (návratů) ze zájezdů jsou uváděny do Plzně jako orientační, úměrně příjezd do dalších svozových míst. Vaše odjezdové místo bude dodrženo při minimálním počtu 3 klientů (trasy B šest osob) v daném místě nebo v součtu na svozové trase. V případě nenaplnění minimálního počtu Vám bude vrácen příplatek a k tomu poskytnuta dodatečná sleva ve výši 200,- Kč (u zájezdů nad 2000,- Kč). Neuvedete-li na smlouvě nástupní místo, je za Váš nástup považována Plzeň. Na opozdilce se čeká max. 10 minut. Časy odjezdů jsou závazné. Na zájezdy pojedete pohodlnými luxusními autobusy zn. Ayats – 46 míst****, Berkhof – 50 míst****, Beulas – 47 a 54 míst****, Neoplan – patrový 70 míst****, ev. dalšími typy luxusních autobusů smluvních dopravců, většinou v kvalitě *** s vybavením: ABS, WC, retardér, klimatizace, kávovar, lednice, DVD, sklopná sedadla s možností vysunutí do uličky; ev. při méně naplněných zájezdech např. minibusem Isuzu (26 míst) a Iveco (16 míst) bez WC. V průběhu cesty si můžete u řidiče zakoupit občerstvení – pivo, limo, kávu, čaj, polévky, párky a zhlédnout filmy. U výběru filmu prosíme o vzájemnou toleranci. Při organizaci autobusové dopravy využíváme v některých případech v jednotlivých zemích lokální transfery.

Zasedací pořádek
Snažíme se vyjít vstříc Vašim požadavkům (ve smlouvě k tomu určená kolonka), ale musíte si uvědomit, že přední sedadla jsou jen čtyři a není možné na ně usadit padesát klientů. Rozhodujícím momentem při sestavování zasedacího pořádku je proto termín přihlášení účastníka. Další faktory, které mohou ovlivnit zasedací pořádek: např. děti měřící méně než 150 cm a vážící méně než 36 kg nesmějí sedět z bezpečnostních důvodů na předních sedadlech a musí mít své sedadlo. I Vaše pozdní platba může negativně ovlivnit Vaše požadované místo. CK si vyhrazuje právo změnit místo účastníka v busu max. o 4 řa­dy. V případě nutných změn prosíme o Vaše pochopení.

Letecká doprava
Letecká doprava je zajišťována přes renomované letecké společnosti na pravidelných linkách, příp. charterových letech. Ceny leteckých zájezdů jsou včetně tax, poplatků a většinou i přepravy odbaveného zavazadla. Přesný čas vám oznámíme v pokynech k zájezdu cca 7 dní před odletem.

Lodní doprava
Lodní doprava je zajišťována trajekty mezinárodních společností. Naše zájezdy zahrnují většinou jen přepravu se sedadlem na palubě, za příplatek je možné dokoupit lůžko v kajutě. Osobně Vám dokoupení lůžka při přepravě nočním trajektem doporučujeme.

Pasové a vízové formality

Každý klient je povinen mít s sebou platný cestovní doklad. V případě, že je nutné obstarat vízum do země s vízovou povinností, pamatujte, že zakoupení zájezdu ještě neznamená udělení víza. Udělení víz spadá do kompetence zastupitelských úřadů. V případě výběru zájezdu z našeho katalogu do země s vízovou povinností Vám rádi pomůžeme s jeho vyřízením. Ceny víz v katalogu jsou orientační, zvýšení ceny ev. zrušení vízové povinnosti je možné.

Průvodce, delegát

Výběru průvodců a delegátů věnujeme mimořádnou pozornost.
Průvodce u autobusových poznávacích zájezdů je s Vámi po celou dobu Vašeho zájezdu. Téměř ve všech zemích je platný zákon o zákazu průvodcování uvnitř historických a archeologických objektů. Toto je důvod, proč zatím není možné, aby naši průvodci průvodcovali uvnitř těchto objektů. U některých těchto památek zajišťuje CK místního akreditovaného průvodce s překladem. Průvodce cestuje se zájezdem zpravidla z ČR, někdy se může připojit ke skupině až v cílové zemi nebo klienty může doprovázet jen při poznávací části zájezdu. Toto platí většinou u letecké dopravy, kde průvodce v letadle být nemusí.
S delegátem/průvodcem se setkáte na letišti, v přístavu či po Vašem příjezdu do střediska. Úkolem delegáta je organizovat pro účastníky pobytů uvítací schůzku, kde seznámí všechny klienty s pobytovým místem, oblastí, poskytovanými službami, možnostmi výletů a nákupů. Na dalších informačních schůzkách vyřizuje Vaše potřeby a přání. V každém středisku, popř. v každém hotelu, je informační kniha či nástěnka, kde naleznete další důležité podrobnosti o místě pobytu i výletech, důležitá telefonní čísla a aktuální vzkazy od delegáta. Delegát u pobytových zájezdů nemusí být s Vámi každý den a nemusí být ubytován s Vámi v objektu. Je vybaven mobilním telefonem a je Vám k dispozici v případě vzniklých problémů.
Vstupné do objektů, lanovky, jízdy lodí, kajuty, MHD a příměstská vlaková doprava nejsou zahrnuty v ceně zájezdu, pokud není uvedeno v „Cena zahrnuje:“ Doporučenou částku na vstupy je nutné považovat za orientační.

Ubytování
I výběru ubytování klademe nejvyšší důraz. Pro Vaši spokojenost si vyberte takový typ ubytování, který bude odpovídat Vašim představám a Vašim finančním možnostem. V naší nabídce najdete ubytování v hotelech (myšleno i v rodinných/horských penzionech), soukromí, apartmánech – AP, studiích – ST, dvoulůžkových pokojích, ve čtyřlůžkových apartmánech a chatkách/mobilhome, ev. v hostelu.
Vzhledem k tomu, že oficiální kategorie hotelů a ubytování leckde neodpovídají našim normám, snažíme se popis ubytování co nejvíce přiblížit v katalogu. Jednotlivé ubytovací kapacity mohou vykazovat určitou míru hluku, která je zpravidla úměrná míře noční zábavy v okolí. U jednotlivých kapacit je popsáno vlastní ubytování. Hodnocení dle hvězdiček je hodnocení ubytovatele nebo dle příslušné národní klasifikace.
Většina našich ubytovacích kapacit je zpravidla v kategorii 3*. U poznávacích okruhů může nastat možnost i ubytování ve 4*kategorii, kompenzačně může být v daném zájezdu i v kategorii 2*. Hodnocením I – IIII vyjadřuje názor CK (i označuje vyšší úroveň v kategorii). Z některých fotografií je patrná poloha objektu, tzn. i reálné převýšení od moře. Velikost a poloha stejného typu pokoje, stáří vybavení nemusí být ani v rámci jednoho objektu ubytování stejná. Přidělení konkrétního pokoje bohužel už ovlivnit nemůžeme. Přistýlkou, v tabulkách značenou (+1), může být pohovka, rozkládací gauč, palanda nebo lehátko. Jednolůžkový pokoj, i když je za příplatek, může být menší velikosti než dvoulůžkový pokoj v daném ubytování a druhé lůžko nemusí být přítomno. Podmínky „Individuální klient“ najdete v úvodu katalogu na str. 3. Dle mezinárodních zvyklostí je nutné opustit pokoje v den odjezdu mezi 9.00 a 11.00 hod., v den příjezdu je možné ubytování po 14. hodině, u řady středisek je u nás dostanete dříve.
V případě nočních letů nebo naopak brzkých ranních odletů se zkrácená noc považuje za plnohodnotnou a zákazník nemá nárok na slevu či jinou kompenzaci.

Stravování a nápoje
Informace o stravování najdete u jednotlivých zájezdů a u ubytování. Nápoje k jídlu nejsou až na výjimky a programy All inclusive zahrnuty v ceně zájezdu. Platí se přímo na místě v místní měně. Stravování je poskytováno dle výše ceny objednané služby stravy nebo dle norem nebo zvyklostí ubytovatele. Zpravidla bohatší strava je v Rakousku, Německu, Maďarsku, Slovensku, jednodušší je např. v Itálii.
Typy stravování: snídaně – většinou čaj/káva, máslo, džem, pečivo, event. džus; večeře formou bufetu – švédské stoly, večeře formou menu – servírovaná, většinou 2–3 chody – předkrm, hlavní jídlo ev. dezert/salát (ovoce), All inclusive – upřesnění viz konkrétní hotel.

Komplexní pojištění

Ceny zájezdů organizované CK Intertrans zahrnují pojištění záruky pro případ úpadku CK dle zákona 159/99 Sb., které CK uzavírá s pojišťovnou Generali pojišťovna, a. s., číslo smlouvy 1710120055 a u námi organizovaných zájezdů zpravidla zahrnují cestovní pojištění, které CK uzavřela s pojišťovnou Česká pojišťovna, a. s., včetně pojištění pro případ, že zákazníkovi vzniknou náklady v souvislosti s odstoupením od smlouvy.
1) Pojištění záruky pro případ úpadku CK (Všeobecné smluvní podmínky Bod 10.).
2) Cestovní pojištění České pojišťovny, a. s. je včetně pojištění léčebných výloh a pojištění na storno.
Cestovní pojištění je buď v ceně zájezdu nebo za příplatek, event. lze i odečíst z ceny při objednání zájezdu. Pojištění na storno zájezdu u jednodenních a dvoudenních zájezdů není zahrnuto v ceně! Pojištění na storno je i z důvodu přírodních katastrof (požár, erupce, zemětřesení, povodeň, záplava), epidemií, ohrožení života občanskými nepokoji, ev. z důvodu krádeže/vloupání nebo živelné pohromy v místě trvalého bydliště pojištěného.
Všichni účastníci zájezdu, včetně cizích státních příslušníků, jsou pojištěni na cestu a pobyt v zahraničí v rozsahu pojistné smlouvy uzavřené mezi CK a Českou pojišťovnou, a. s. Pojistný vztah vzniká výhradně mezi zákazníkem a pojišťovnou, CK zde působí jen jako zprostředkovatel. Přesné znění smlouvy je k nahlédnutí u CK/OZ či jiné CK pověřené osoby. Asistenční kartu obdržíte v autobuse, příp. jiným způsobem. Kartu si vyplníte dle pokynů pracovníka CK. Během zájezdu budete seznámeni, jak postupovat v případě naléhavé pomoci (získání náhradních cestovních dokladů, právní pomoc), lékařského ošetření či hospitalizace.

V případě:
a) storna zájezdu je klient povinen urychleně písemně uvědomit CK (OZ) o zrušení zájezdu a uvést pravdivý důvod. CK (OZ) vypočte výši stornopoplatku (výpočet z ceny zájezdu snížené o hodnotu vlastního pojištění – pojistné nelze pojistit). Podmínkou vyřízení storna zájezdu je doplacení částky za zájezd min. do výše stornopoplatku a prokázání důvodů storna (např. úraz, závažné onemocnění, rizikové těhotenství..., dále viz pojistná smlouva s ČP). Částku zaplacenou nad hodnotu stornopoplatku vrátí CK (OZ) ihned klientovi. Po odjetí zájezdu budou zákazníkovi doručeny ještě další tiskopisy k vyplnění. Tyto doklady musí zákazník vyplnit, podepsat a spolu s potvrzením a ostatními doklady (lékařská zpráva, protokol policie či jiného orgánu, úmrtní list, příp. jiné doklady, které si pojišťovna vyžádá) zaslat pojišťovně. Plnění ze strany pojišťovny 80–60 % stornopoplatku (% v závislosti na diagnóze). Likvidace a plnění ze strany pojišťovny (spoluúčast 20–40 %) probíhá až po odjetí příslušného zájezdu (měsíční vyúčtování s CK).
b) využití pojištění léčebných výloh v zahraničí (nutnost lékařského ošetření, léků, obvazového materiálu, bandáže, rentgenových snímků, akutního ošetření zubů, hospitalizace v nemocnici, dopravy do nemocnice, repatriace nemocného do ČR) je zákazník povinen uvědomit asistenční službu EUROP ASSISTANCE o vzniku pojistné události a uschovat veškeré doklady související s pojistnou událostí. Po příjezdu do ČR je zákazník povinen neprodleně informovat asistenční službu o vzniku pojistného případu (předepsaný formulář je na vyžádání v CK) a zaslat asistenční službě všechny doklady související s pojistnou událostí, příp. další doklady, které si asistenční služba vyžádá.
c) při jiné pojistné události je zákazník povinen urychleně kontaktovat asistenční službu, příp. pojišťovnu, zajistit a uschovat si veškeré doklady související s pojistnou událostí (např. potvrzení policie, majitele ubytovacího objektu, atd.). Zákazník je povinen škodu z pojištění zavazadel oznámit policii v místě vzniku škody, k hlášení pojistné události z pojištění zavazadel připojí vždy protokol policie. Po příjezdu do ČR je zákazník povinen neprodleně informovat pojišťovnu o vzniku pojistného případu (předepsaný formulář je na vyžádání v CK) a zaslat pojišťovně všechny doklady související s pojistnou událostí, příp. další doklady, které si pojišťovna vyžádá.

Cestovní pojištění České pojišťovny, a. s.
Pojistné náhrady                           Pojistné limity/os.
Léčebné výlohy, asistenční služba    3 000 000,- Kč

Osobní odpovědnost:
– za škodu na zdraví                      2 000 000,- Kč
– za věci                                     1 000 000,- Kč
– škody finanční                            500 000,- Kč

Ztráta/poškození zavazadel max.    20 000,- Kč

Úrazové pojištění:
– doba nezbytného léčení              20 000,- Kč
– trvalé následky                         200 000,- Kč
– smrt                                        100 000,- Kč

Zrušení zájezdu (80–60 %               15 000,- Kč
stornopoplatku, max. do výše...)

Pláže a koupání
Na většině pláží se za poplatek půjčují slunečníky a lehátka, stejně tak se většinou platí i využití sportovních aktivit. Pláže jsou různých typů, snažíme se je v katalogu co nejlépe popsat. Na oblázkové pláže se Vám boty do vody určitě neztratí. Také teplota a čistota vody může někdy kolísat (např. po bouřkách).

Služby místních zaměstnanců
Úroveň a rychlost poskytování služeb, pokud jde o služby místních zaměstnanců, odpovídá mentalitě obyvatelstva. Proto se obrňte trpělivostí, oceňte jejich milý a přátelský přístup a odpusťte jim pomalejší vyřizování svých „neodkladných“ záležitostí.
Nebojte se nás zeptat na další informace, které Vás zajímají. Vaše spokojené úsměvy a pohledy při návratu, pozitivní informace v anketních lístcích a Vaše osobní poděkování nás povzbudí do další práce.

Kamil Jíša
CK INTERTRANS s.r.o.