MENU
...ta pravá dovolená 28. sezóna

Vyhledávání zájezdu







Otázky a odpovědi

V Důležitých informacích a v pokynech k odjezdu se snažíme detailně popsat veškeré naše služby spojené s uskutečněním zájezdu. Pro všechny případy jsme níže vybrali nejasnosti a odpovědi na otázky, se kterými se nejčastěji setkáváme:

LÉTO:

Pozor na fiktivní slevy slevových portálů !!!
Slevové servery nejsou cestovními kancelářemi a neplatí pro ně přísné podmínky občanského zákoníku platné pro zájezd. Na slevovém serveru, ani když je tam nabízen zájezd cestovní kanceláře, nekupujete zájezd, ale kupón/poukaz. Smlouvu o zájezdu uzavřete až následně s cestovní kanceláří. Teprve pak jsou vaše peníze chráněny pojištěním pro případ úpadku. Přitom nejeden slevový server zkrachoval, resp. zmizel z trhu.

Slevy na slevových serverech mohou být zavádějící. Některé nabídky mohou být opravdu výhodné, ale některé uváděné procentní výše slev jsou víceméně fiktivní: za cenu, která je uváděna jako před slevou, se produkt třeba vůbec neprodává, resp. jiná cestovní kancelář nabízející zájezdy klasickým způsobem někdy nabízí totéž levněji než slevový server s 50% slevou!

Více informací zde.

ZIMA:


Jsou omezení v počtu a váze zavazadel?

V autobusové dopravě obdobně jako u letecké přepravy existují z bezpečnostních a kapacitních důvodů omezení v počtu a váze zavazadel. Vše je podrobně popsáno v Důležitých informacích.

Proč nedáme slevu na skipas seniorům/dětem, když středisko slevu dává?

Většinou nakupujeme skipasy se slevou 10 - 60% pro všechny bez rozdílu věku. Pokud získáme pro klienty skipasy výhodněji než je veřejné cena skipasů senior/dítě, pak se veřejná sleva logicky v katalogu nemůže projevit v další slevě. Tam, kde se naopak ukáže, že individuální veřejná sleva pro seniora či dítě je výhodnější než skupinová, figuruje tato úměrná rozdílová sleva ve Slevách v oranžovém rámečku u konkrétního střediska. Na přání můžeme event. odečíst skipas z ceny zájezdu a klient si může skipas senior/dítě zakoupit sám na místě v €.

Proč nevyužíváme lůžkové autobusy?

Už v roce 1999 jsme zjišťovali stav ohledně lůžkových busů. Z legislativního hlediska to nebylo a není možné. Přeprava ležících osob není povolena, blíže viz vyjádření ministerstva dopravy.

obrazek 1


Proč nemáme v ceně to a to?

Pročtěte si pozorně katalog, zvláště tabulku s odstavcem Cena zahrnuje a cena nezahrnuje. Pokud služba není uvedena nebo je výslovně v nějakém termínu zrušena, nemůžete s ní v zájezdu počítat. Extra služby mimo katalog jsme schopni za příplatek zajistit na vyžádání skupinám i jednotlivcům.

Kvalita ubytování?

Při výběru ubytování řádně zvažte, jaký typ a kvalitu ST/AP vybrat.  Doporučujeme si řádně přečíst popis ubytování, včetně rozlohy pokoje. Některé pokoje při plné obsazenosti mohou být stísněné. V posledních letech se postavilo ve Francii mnoho nových rezidencí, tzn. i naše nabídka se rozrostla. V katalogu si najde ubytování každý - od jednoduššího ubytování až po luxusní. Jsme schopni na vyžádání zajistit i jiné vytypované rezidence. Pokud si koupíte z nabídky nejlevnější jednoduché ubytování, bude s největší pravděpodobností i úměrná kvalita, velikost a opotřebení. Můžete si vybrat i levnější variantu zájezdu z nabídky Štěstí, kdy se dozvíte konkrétní středisko a typ ubytování až těsně před odjezdem.

Využití skipasu v den odjezdu?

U vlastní dopravy není problém využít s příplatkem 7. den lyžování v den odjezdu po předání ST/AP. Problém může nastat u autobusové dopravy. Některá střediska jsou blíže k ČR, jiná mnohem dále, z některých středisek odjíždíme busem s vlekem, jižní trasa může být sjízdnější než severní, můžeme jet přes jiné středisko… Tomu je uzpůsoben odjezd ze střediska, např. z Avoriaz, Flaine, Chamonix, Montgenevre, S. Chevalier odjíždíme nejpozději. Řada klientů volí skipas jen 6denní, někdo se rozhoduje až na místě dle počasí, jiní chtějí lyžovat i v den odjezdu až do zavření vleků... U každého střediska (v oranžovém rámečku Příplatky – doprava) je uvedená předpokládaná hodina odjezdu ze střediska. Tzn.: pokud je např. odjezd mezi 14.30 - 16.30 hod., je zřejmé, že využití skipasu v den odjezdu je omezené. Odjezdy busů jsou naplánovány v katalogu s ohledem na příjezd do Prahy mezi 9.00 - 11.00 hod.

Zázemí v den odjezdu?

Je třeba si uvědomit, že ukončení ubytování je v den odjezdu zpravidla mezi 8.-10. hodinou. Znamená to, že až do odjezdu máte omezené možnosti zázemí a uložení věcí. Pokud je náš autobus už ve středisku, můžete si do něj naložit svoje zavazadla. V opačném případě musíte využít služeb placené úschovny nebo uložit věci ve veřejném nehlídaném prostoru, který je vyhrazený u recepce. Takto to řeší klienti všech zahraničních cestovek, kteří čekají na bus či na transfer na letiště. Musíte počítat i s omezením hygieny po lyžování. Při vstřícnosti ze strany fr. personálu a v případě volných kapacit, lze k základní hygieně využít vyhrazené ST/AP, k dispozici jsou veřejná WC, někdy sprchy za příplatek…

Proč změna odjezdového místa v Praze?

Téměř od počátku jsme využívali odjezdové stání na metru „B“ Zličín. V roce 2011 jsme naposled dostali výjimku a mohli tak zimní sezonu ze Zličína dojezdit. Nadále tak bohužel žádná zájezdová doprava nesmí legálně využívat prostory Zličína k odjezdu busů. Jako nejvýhodnější náhradu jsme z nabízených lokalit vybrali stání pro autobusy přímo u stanice metra „B“ Stodůlky (stanici metra před Zličínem), Jeremiášova ul.

Proč nejede bus např. už přímo z Brna?

Doprava z různých míst ČR do Prahy, event. Plzně, je řešena formou svozu. Tzn. pokud máme např. 40 klientů z Brna jedoucích do 5 středisek, nelze z ekonomických důvodů jet z Moravy tolika busy. Obdobně příjezdy a rozvozy. Příjezdy z Francie plánujeme vždy v rozumném rozmezí, aby čekání na svoz domů bylo minimální.

Proč nejedeme busem INTERTRANS?

Máme 7 zájezdových busů - všechny s nadstandardním pohodlím. Pravděpodobnost jízdy naším busem je dána poptávkou a našimi možnostmi. Pokud vybíráte zájezd v termínu, kdy je v nabídce maximum středisek, je šance na náš bus menší než v termínu, kdy jedeme jen do pár středisek. Kdy je největší šance na náš bus vám napoví tabulka Přehled odjezdů.

Proč bus jede přes jiné středisko?

Ne vždy se nám podaří vyprodat celý bus nebo naopak musíme vypsat další busy do stejného střediska z důvodu většího zájmu. Pokud se nám nepodaří zaplnit autobus, hledáme řešení: buď změníme typ autobusu na patrový či menší, nebo spojíme dopravu do dvou sousedních středisek. Vždy se snažíme, aby časové ztráty byly minimální (pro čekající delší supermarket, městečko v údolí, sportovní obchody), případně ke svozu využíváme místní francouzské dopravce. Harmonogram průběhu dopravy je uzpůsoben plánovanému příjezdu autobusu k ubytování, které většinou probíhá mezi 16. - 18.00 hod. nebo plánovanému příjezdu do ČR.

Proč někdy bus nezajede až k rezidenci?

Zpravidla nelze bohužel zajet busem až k rezidenci. Nejčastěji kvůli řešení příjezdové komunikace, která nepočítá s otočením velkých busů či je neprůjezdná, kvůli stojícím osobním vozům, špatné sjízdnosti, případně váhovému nebo výškovému omezení anebo na základě pokynů místní policie, které musíme respektovat, i když o jejich nutnosti můžeme někdy pochybovat.

Jistota supermarketu?

Jistotu zastavení v supermarketu cestou tam vám předem nikdo nedá. Závisí to na průběhu cesty busu a jeho časovém harmonogramu. Ani cestou zpět vám delegát neslíbí najisto nákup v supermarketu. Případná zastávka je v kompetenci řidiče/technického doprovodu a je závislá na odjezdu ze střediska a časovém harmonogramu příjezdu do ČR.