MENU
...ta pravá dovolená 31. sezóna

Vyhledávání zájezdu







Otázky a odpovědi

V důležitých informacích, všeobecných podmínkách a v pokynech k odjezdu se snažíme detailně popsat veškeré služby spojené s uskutečněním zájezdu. Pro všechny případy jsme níže vybrali odpovědi na otázky, se kterými se setkáváme nejčastěji:

Katalog LÉTOobrazek 2

Jsem ze Slovenska, mohu platit v EUR?

Ano, máme spoustu klientů ze Slovenska, Německa, Rakouska, dokonce i z USA, kteří jezdí na naše zájezdy. Pokud chcete platit v EUR, sdělíme Vám dle aktuálního kurzu částku k úhradě, dále číslo účtu a veškeré podklady k zahraniční platbě.

Kdy doplatit zájezd?

Zájezd by měl být doplacen nejpozději měsíc před odjezdem. Při koupi zájezdu v době kratší než 30 dnů do odjezdu se platí celý zájezd najednou.

Jak mám postupovat při zrušení zájezdu?

Pokud rušíte zájezd, je nutné ihned vyrozumět CK písemnou formou (e-mailem, faxem, dopisem), případně osobní návštěvou v cestovní kanceláři nebo u provizního prodejce. CK INTERTRANS Vám storno potvrdí, vypočítá výši storna a vrátí přeplatek ze zaplacené ceny zájezdu/zakoupené služby. Pokud si klient dokoupil i cestovní pojištění zahrnující pojištění na storno, může nárokovat vrácení části stornopoplatku zpět od pojišťovny. POZOR, na storno nelze pojistit 1-2 denní zájezdy. Po odjetí zájezdu Vám CK zašle formulář k uplatnění vrácení stornopoplatku od pojišťovny. Plnění ze strany České pojišťovny a.s. probíhá po dodání všech potřebných dokladů a potvrzení. Výše spoluúčasti je 20-40 % (vždy záleží na posouzení likvidátora pojišťovny).

Strava na zájezdu?

Stravování je poskytováno většinou přímo v ubytovacím zařízení (hotel, penzion), někdy může být např. večeře v restauraci poblíž ubytování. Rozsah stravování je vždy uveden v popisu daného zájezdu. Množství chodů a velikost porcí je dle zvyklostí a norem ubytovatele. Službu stravy, kdy vaří v průběhu zájezdu z dovezených surovin český kuchař v polních podmínkách, nenabízíme.

Mohu si vzít psa?

Omlouváme se, ale v případě autobusové dopravy to není možné. Pokud zvolíte dopravu vlastní, není Váš domácí mazlíček překážkou. Musí to být ale vždy v takovém typu ubytování, kde jsou menší zvířata povolena. Tuto informaci jsme schopni vždy vyžádat.

Jaká je výše vstupů?

V popisu zájezdu uvádíme předpokládanou částku na vstupy, místní dopravu, jízdy lodí, MHD. Přesné informace obdržíte v pokynech k odjezdu.

Stihnu metro při návratu ze zájezdu?

U zájezdů uvádíme odjezdy z Plzně a Prahy. Tyto časy jsou zpravidla dané. Uvádíme i předpokládaný návrat do ČR do… hod. Tento čas je v rámci programu zájezdu myšlený pro Plzeň, tzn. úměrně dříve nebo déle platí pro Prahu či další svozová místa. V případě, že příjezd do Prahy je mimo dobu provozu metra, poskytujeme dopravu jak do Stodůlek (odkud byl odjezd), tak i na autobusové nádraží Na Knížecí (hotel Akcent/ metro Anděl), odkud jezdí noční tramvaje.

Mohou se zájezdu účastnit osoby s tělesným postižením?

Ano, ale tento klient musí mít svůj doprovod a musí počítat s individuálním programem. Průvodce nemůže přizpůsobit časový harmonogram celého zájezdu dle osob s pohybovými obtížemi. Řidiči pomůžou s případným uložením invalidního vozíku do zavazadlového prostoru, pomohou při nástupu a usazení.

Zvládnu cyklozájezd?

Ano, i pokud jste jen „sváteční“ cyklista, naše programy určitě zvládnete! U každého zájezdu je uvedena náročnost, délka tras apod. Jednotlivé dny jsou zpravidla s podporou autobusu, máte tak možnost zkrátit si denní etapy dle chuti, svých schopností, ale i dle počasí.

Mohu si vzít elektrokolo?obrazek 6

Ano, není problém, máme speciální cyklovlek. Jen potřebujeme o Vašem elektrokole (speciálním kole) vědět předem. Z důvodu složitější manipulace při svozu a nakládce si účtujeme evidenční poplatek 100,- Kč/elektrokolo/zájezd.

Pozor na lákavé nabídky a fiktivní slevy slevových portálů!!!

Slevové servery nejsou cestovními kancelářemi, často jsou jejich nabídky zavádějící. Některé se mohou zdát opravdu výhodné. Uváděné procentní výše slev jsou víceméně fiktivní.  Za cenu, která je uváděna jako plná před slevou, se produkt třeba vůbec neprodává, resp. jiná cestovní kancelář nabízející tyto zájezdy ve svém katalogu někdy nabízí totožný zájezd levněji než slevový server s 50% slevou. Pokud si na slevovém portálu koupíte „zájezd“, zpravidla si kupujete pouze voucher nebo poukaz. A na ten se nevztahuje pojištění proti úpadku cestovní kanceláře. Toto pojištění Vás chrání až od momentu, kdy v dané cestovní kanceláři směníte poukaz za zájezd a uzavřete Smlouvu o zájezdu. Krátkodobé výlety do 24 hodin bez ubytování nejsou považovány za zájezdy. Pozor i na zjevně lákavé nabídky – osob/organizátorů bez licence, spolků bez licence a firem nabízející soubor služeb bez koncese cestovní kancelář. Zpravidla neplatí zákonné pojištění, neodvádí DPH a DP.

Katalog ZIMA

Jsou omezení v počtu a váze zavazadel?

V autobusové dopravě, obdobně jako u letecké přepravy, existují z bezpečnostních a kapacitních důvodů omezení v počtu a váze zavazadel. Vše je podrobně popsáno v „důležitých informacích“.

Proč se neposkytuje sleva na skipas seniorům/dětem, když středisko slevu dává?

Zpravidla nakupujeme skipasy se slevou 10 - 50% pro všechny bez rozdílu věku. Pokud získáme pro klienty skipasy výhodněji než je veřejné cena skipasů senior/dítě, pak se veřejná sleva logicky v katalogu nemůže projevit v další slevě. Tam, kde se naopak ukáže, že individuální veřejná sleva pro seniora či dítě je výhodnější než skupinová, figuruje tato úměrná rozdílová sleva ve Slevách v oranžovém rámečku u konkrétního střediska (u katalogové verze). Ale jen jako rozdíl mezi nakupovanou cenou skipasů pro dospělé a cenou kupovanou/poskytnutou seniorům. Na přání můžeme event. odečíst skipas z ceny zájezdu a klient si může skipas senior/dítě zakoupit sám na místě v €.

Proč nevyužíváme lůžkové autobusy?obrazek 4

Už v roce 1999 jsme zjišťovali při plánování investic do nových busů stav ohledně lůžkových busů. Z legislativního hlediska to nebylo a není možné. Přeprava ležících osob není povolena, blíže viz vyjádření ministerstva dopravy.

obrazek 1

 

 

 

Proč nemáme v ceně to a to?

Pročtěte si pozorně katalog, zvláště tabulku s odstavcem „cena zahrnuje“ a „cena nezahrnuje“. Pokud služba není uvedena nebo je výslovně v nějakém termínu zrušena, nemůžete s ní v zájezdu počítat. Extra služby mimo katalog jsme schopni za příplatek zajistit na vyžádání skupinám i jednotlivcům.

Kvalita ubytování?obrazek 3

Při výběru ubytování řádně zvažte jaký typ a kvalitu ST/AP vybrat.  Doporučujeme si řádně přečíst popis ubytování, včetně rozlohy pokoje. Některé pokoje při plné obsazenosti mohou být stísněné. V posledních letech se postavilo ve Francii mnoho nových rezidencí, tzn. i naše nabídka se rozšířila. V katalogu si najde ubytování každý - od jednoduššího ubytování až po luxusní. Pokud si koupíte z nabídky nejlevnější jednoduché ubytování, bude s největší pravděpodobností i úměrná kvalita, velikost a opotřebení. Můžete si vybrat i levnější variantu zájezdu z nabídky „Štěstí“, kdy se dozvíte konkrétní středisko a typ ubytování až těsně před odjezdem.

Využití skipasu v den odjezdu?obrazek 5

U vlastní dopravy není problém využít s příplatkem 7. den lyžování v den odjezdu po předání ST/AP. Problém může nastat u autobusové dopravy. Některá střediska jsou blíže k ČR, jiná mnohem dále, z některých středisek odjíždíme autobusem s vlekem, jižní trasa může být aktuálně hůře sjízdná než severní a opačně, můžeme jet přes jiné středisko… Tomu je uzpůsoben odjezd ze střediska, např. z Flaine, Saint Gervais, S. Chevalier odjíždíme nejpozději. Řada klientů volí skipas jen 6denní, někdo se rozhoduje až na místě dle počasí, jiní chtějí lyžovat i v den odjezdu až do zavření vleků... U každého střediska (v oranžovém rámečku Příplatky – doprava) je uvedená předpokládaná hodina odjezdu ze střediska. Tzn.: pokud je např. odjezd mezi 14.30 - 16.30 hod., je zřejmé, že využití skipasu v den odjezdu je omezené. Odjezdy busů jsou v katalogu naplánovány s ohledem na příjezd do Prahy mezi 9.00 - 11.00 hod.

Zázemí v den odjezdu?

Je třeba si uvědomit, že ukončení ubytování je v den odjezdu zpravidla mezi 8. - 10. hodinou. Znamená to, že až do odjezdu máte omezené možnosti zázemí a uložení věcí. Pokud je autobus ve středisku celý týden, můžete si do něj naložit svá zavazadla již ráno. V opačném případě musíte využít služeb placené úschovny nebo uložit věci ve veřejném nehlídaném prostoru, který je vyhrazený u recepce. Takto to řeší klienti všech zahraničních CK, kteří čekají na bus či na transfer na letiště. Musíte počítat i s omezením hygieny po lyžování. Při vstřícnosti ze strany francouzského personálu a v případě volných kapacit, lze k základní hygieně využít vyhrazené ST/AP, k dispozici jsou veřejná WC, někdy sprchy za příplatek.

Proč nejede bus např. už přímo z Brna?

Doprava z různých míst ČR do Prahy, event. Plzně, je řešena formou svozu. Tzn., pokud máme např. 40 klientů z Brna jedoucích do 5 středisek, nelze z ekonomických důvodů jet z Moravy tolika busy. Obdobně jiné svozové trasy. Příjezdy z Francie plánujeme vždy v rozumném rozmezí, aby čekání na svoz do místa bydliště bylo minimální.

Proč nejedeme busem INTERTRANS?

Máme 8 zájezdových busů - všechny s nadstandardním pohodlím. Pravděpodobnost jízdy naším busem je dána poptávkou v daném termínu. Pokud vybíráte zájezd v termínu, kdy je v naší nabídce maximum středisek, je šance na náš bus menší, než v termínu, kdy jedeme jen do pár středisek (začátek a konec sezony, cenově dražší sezona). Kdy je největší šance na náš bus vám napoví tabulka Přehled odjezdů.

Proč jede autobus přes jiné středisko?

Ne vždy se nám podaří vyprodat celý bus do jednoho střediska, proto kombinujeme dopravu jedním autobusem do více středisek. Pokud se nám nepodaří zaplnit autobus, hledáme řešení: buď změníme typ autobusu na vícemístný, nebo spojíme dopravu dvou sousedních středisek. Vždy se snažíme, aby časové ztráty byly minimální (pro čekající delší supermarket, městečko v údolí, sportovní obchody), případně ke svozu využíváme místní francouzské dopravce. Ubytování většinou probíhá mezi 15. a 17. hodinou, tomu je přizpůsoben harmonogram cesty.

Proč někdy autobus nezajede až k rezidenci?

Většinou bohužel nelze zajet autobusem až k rezidenci. Často také kvůli řešení příjezdové komunikace, která nepočítá s otáčením velkých busů, či je neprůjezdná kvůli stojícím osobním vozům, špatné sjízdnosti, případně váhovému nebo výškovému omezení. Musíme respektovat i pokyny místní policie, i když o jejich názorech můžeme někdy pochybovat.

Jistota supermarketu?

Jistotu zastavení v supermarketu cestou vám předem nikdo neslíbí. Závisí to na průběhu cesty autobusu a jeho časovém harmonogramu. Ani při návratu vám delegát neslíbí nákup v supermarketu. Případná zastávka je v kompetenci řidiče/technického doprovodu a je závislá na odjezdu ze střediska a časovém harmonogramu. Ale snažíme se a chceme klientům tuto službu nabídnout.